עקב המהירות והנחיצות בבניית ההיכל, לא הוסדר התהליך מול הרשויות, והבניה כולה התקיימה ללא אישורי בטיחות וקונסטרוקציה מספקים, בעיריה היו אמנם מודעים לביצוע הבניה, אך איפשרו לה להתקדם בשקט לרווחת בני הקהילה, וכך היה ההיכל לעובדה קיימת ועומדת על תילה, כאשר עורקיו פועמים רגשי קודש של תפילה, ומחלונותיו עולים צלילי שירה לא-ל חי מידי שבת בשבתו.
אבל אז אירע ארוע משמעותי ששינה את ההתייחסות של העירייה כלפי המבנה, בתאריך ב' באלול תשע"ו (5 בסטפבר 2016) קרס חניון תת-קרקעי בן ארבע קומות באזור תעשייה בתל אביב (בצמוד לבניין בית החולים אסותא), בעת שהיה בשלבי בנייתו האחרונים, טרקטור ביצע עבודות עפר על גג החניון, ואז קרסה הקומה העליונה כשהיא ממוטטת תחתיה את שאר הקומות. לאחר הקריסה החלו ניסיונות חילוץ של הלכודים תחת ההריסות, והאירוע הוכרז כאירוע רב-נפגעים. עבודות החילוץ נמשכו במשך שבוע ימים, בסך הכל נהרגו בקריסה 6 בני אדם, ו 24 נפצעו.
האירוע הביא לשרשרת של חקירות משטרה כנגד גופים עירוניים וממשלתיים, כאשר הענין כולו תופס כותרות בתקשורת, וגורם לרשויות להיכנס לפאניקה ולחץ, וכך, גם בעיריית חיפה הבינו כי יום אחד עלול מישהו שם לשבת מאחורי סוגר ובריח, והטילו צו סגירה מיידי על היכל הטיש, כאשר כל התחנונים והניסיונות לדחות מעט את צו הסגירה נופלות על אוזניים ערלות, הובהר חד משמעית, כי עד להסדרת פתיחת תיק בקשת היתר ואישורים ממהנדס בכיר, אין אפשרות אפילו לשימוש אקראי.
העיתוי בו הגיע הצו היה מלחיץ במיוחד, שבועיים לפני ראש השנה תשע"ז, בו אמור ההיכל לשמש את הקהל הגדול הנוהר מכל רחבי הארץ לחיפה, ההתוועדויות, מעמדי הקודש, התכנסויות חג הסוכות, הכל הוטל בצל כבד בשל איום הסגירה שריחף מעל המקום, המשימה היתה נראית כמעט בלתי אפשרית, כאשר הכנת התיק בלבד אמורה לארוך לא פחות מארבעה שבועות, כאשר הנורמה המקובלת היא תהליך של חודשיים (כולל מדידה ושרטוט מקיף של כל מערכת המבנים המרכיבה את בנין בית הכנסת, הכנת כל המסמכים והאישורים המקדימים, הכנת גרמושקא עם חישובי השטחים, ועוד), וכך הגיעה אליי הפניה הנואשת לנסות להרים את הכפפה ולהוציא אישור זמני לתפילות ואירועים בחודש החגים הבעל"ט.